Vilkår og betingelser

De nedenstående handelsbetingelser gælder ved aftaler indgået med:

Høgdal Korrektur v/ Jesper Høgdal
Bakkegårdsvej 5, Tystrup
4250 Fuglebjerg
Cvr.nr.: 30335341

E-mail: post@hoegdalkorrektur.dk
Telefon: 2762 2002

Når du som kunde indgår en aftale med Høgdal Korrektur, sker det i overensstemmelse med nedenstående betingelser, medmindre andet er aftalt mellem parterne. Hvis der indgås en aftale om fravigelse af specifikke vilkår, er de øvrige handelsbetingelser stadigvæk gældende.

1. Køb

1.1 Køb af tekstydelser
Køb af tekstydelser hos Høgdal Korrektur kan ske ved bestilling via mail, telefon eller blanketudfyldelse på hjemmesiden. Andre former for skriftlige eller mundtlige bestillinger godtages ligeledes.

1.2 Fortrydelsesret hos kunden
Der er ingen fortrydelsesret for kunden. Bestillingen er bindende.

1.3 Ordrebekræftelse
Kunden modtager en ordrebekræftelse i forbindelse med bestillingen. Hvis kunden har rimelige ændringer, skal de meddeles til Høgdal Korrektur hurtigst muligt inden for 24 timer efter bestillingen. Det er dog ikke muligt at afbestille en tekstydelse, jævnfør punkt 1.2.

1.4 Priser
Priserne, som Høgdal Korrektur oplyser via korrespondance eller på hjemmesiden, er inklusive moms.

1.5 Bestillinger
Bestillinger foretaget via blanketudfyldelse på hjemmesiden er ikke bindende, før kunden har modtaget en ordrebekræftelse/svarmail fra Høgdal Korrektur. Høgdal Korrektur behandler flere forskellige filformater ud over Word. Forhør dig nærmere herom.

1.6 Fejl ved bestilling
Høgdal Korrektur er ikke ansvarlig for kundens eventuelle fejl ved bestilling. Har kunden angivet forkerte oplysninger eller krav, kan vedkommende ikke forlange rettelser.

2. Levering

2.1 Levering af tekstydelser
Levering af tekstydelser købt hos Høgdal Korrektur sker som udgangspunkt via e-mail. Store tekster leveres via WeTransfer. Andre leveringsmetoder kan dog aftales på kundens foranledning, jævnfør punkt 2.2.

2.2 Leveringsdato og -tidspunkt
Hvis kunden ikke selv udtrykker ønske om et særligt leveringstidspunkt, vil Høgdal Korrektur fastsætte denne inden for rimelig tid. Denne vurdering foretages udelukkende af Høgdal Korrektur.

3. Tekstydelsen

3.1 Løbende tekstydelser
Såfremt kunden fremsender flere tekstydelser løbende ad flere omgange/lots leveres de på samme vis/med samme lots.

4. Betaling

4.1 Faktura
Fakturaen for tekstydelsen fremsendes separat efter levering af ydelsen. Forfaldsdatoen for ydelsen er otte dage fra fakturadatoen. Fakturaen skal således betales senest på forfaldsdagen. Såfremt kunden ønsker ændringer eller tilføjelser til sin tekst efter levering, udskydes forfaldsdatoen ikke. Forfaldsdatoen kan i nogle tilfælde fremdateres efter aftale mellem kunden og Høgdal Korrektur, når ydelsen bestilles.

4.2 Fakturaens fremsættelse
Det er udelukkende kundens ansvar at holde sig orienteret om fakturaens fremsættelse. Forfaldsdatoen udskydes således ikke, såfremt regningen er havnet i spamfolderen eller på anden måde er bortkommet.

4.3 Rykkegebyr
Såfremt kunden ikke overholder sine betalingsforpligtelser, vil Høgdal Korrektur fremsende en rykker med et gebyr på 100 kroner og kræve renter på 7 % om måneden, indtil kunden har betalt for sine ydelser. Erhvervskunder kan ydermere pålægges et kompensationsbeløb på 310 kroner.

4.4 Forudbetaling
Hvis kunden bestiller tekstydelser for 5.000 kroner eller mere, forbeholder Høgdal Korrektur sig retten til at forlange en del af købssummen betalt, før arbejdet på ydelserne begyndes. Dette er for at sikre, at køber evner at betale for de købte ydelser. Høgdal Korrektur forbeholder sig også retten til at kræve fuld forudbetaling i samarbejdet med nye kunder.

5. Kundetilfredshed

5.1 Indsigelse
Såfremt kunden ikke mener, at tekstydelsen lever op til en rimelig kvalitet, skal kunden gøre indsigelse senest tre dage efter levering. Efter denne frist betragter Høgdal Korrektur tekstydelsen som accepteret.

5.2 Uforholdsmæssige ressourcer
Høgdal Korrektur forbeholder sig retten til at afvise at gennemføre rettelser eller ændringer, som er urimelige eller kræver brug af uforholdsmæssige ressourcer i forhold til prisniveauet for den konkrete opgave. Denne vurdering foretages udelukkende af Høgdal Korrektur.

5.3 Prisnedslag
I forbindelse med ændringer af tekstydelsen kan kunden kun gøre krav på et prisnedslag, såfremt den leverede ydelse afviger væsentlig fra det aftalte.

6. Ophavs- og brugsret

6.1 Ansvar fra accept
I det øjeblik, kunden accepterer den fremsendte tekstydelse (og har betalt fakturaen), er kunden alene ansvarlig over for tredjemand for indholdet og eventuelle ukorrektheder eller mangler i teksten.

7. Datasikkerhed og -håndtering

7.1 fortrolighed og diskretion.
Høgdal Korrektur er forpligtet til at behandle kundens data med fortrolighed og diskretion.

7.2 Handlingsgrundlag
Høgdal Korrektur handler udelukkende efter kundens instrukser, når det kommer til håndtering af dennes data. Skribenterne er forpligtet til at træffe nødvendige sikkerhedsforanstaltninger, så kunden er sikret mod bortkommelse, tilintetgørelse, forringelse, misbrug og afsløring af dennes data.

7.3 Opbevaring af tekstydelser
Høgdal Korrektur er forpligtet til at beholde kundens tekstydelser i systemet i 30 dage i det tilfælde, at kunden mister sit eksemplar/sine eksemplarer.

8. Handelsbetingelsernes gyldighed

8.1 Handelsbetingelsernes gyldighed
Disse handelsbetingelser er Høgdal Korrekturs aktuelle betingelser, og virksomheden forbeholder sig retten til at ændre dem. For kunden gælder de handelsbetingelser, som var gældende i det øjeblik, bestillingen blev foretaget og accepteret af Høgdal Korrektur.

9. Generelle betingelser på ydelser

9.1 Korrekturformer
Høgdal Korrektur tilbyder flere korrekturformer. Der henvises til Høgdal Korrekturs hjemmeside, hvor disse former beskrives. Heraf fremgår også, hvad den enkelte korrekturform omfatter.

9.2 Korrektur ramme
Med korrektur menes der, at kunden får tilsendt opgaven umiddelbart efter udarbejdelse via mail eller på anden vis (jævnfør 2.1 Levering af tekstydelser), medmindre andet er aftalt ved bestilling. Kunden har derefter mulighed for at læse teksten/teksterne igennem og komme med rettelser.

9.3 Komplette omskrivninger
I forlængelse af forrige punkt understreges det, at der ikke foretages komplette omskrivninger ved korrekturen. På Høgdal Korrekturs hjemmeside fremgår det, hvad der rettes ved korrekturen. Ved kundens utilfredshed med kvaliteten af ydelsen kan der indsiges senest tre dage efter levering, jævnfør 5.1 Indsigelse.

Opdateret den 29. marts 2024